Direktlänk till inlägg 14 februari 2013

Gameday!

Av Von Johansson - 14 februari 2013 12:26

Vaknade i morse och insåg.....GAMEDAY!

Första matchen i hemma borgen sen landslagsuppehållets slut, härligt! dax att tagga! Och bättre taggning kan ju inte bli än att få hem den nytryckta matchtröjan! JOHANSSON #98 OFC!

Motståndarna idag är BiK Karlskoga som ligger för tillfället 3:a i AS fast dom är jagade av Djurgården som kommer allt närmare och som självfallet har som mål att gå till direktkval till ES.

BiK skadeläge ser inte så bra ut men trots det så har dom ett par vinster i bagaget inför denna match som jag tror (precis som alla andra) att det kommer att bli en tuff,gruffig och grinig match.

Karlskoga är ju trots allt det mest utvisade laget i AS. Men det talar inte så mycket för IKO då vi inte har det bästa PP spelet.

En måste match för båda lagen! IKO har bara 1 poäng till godo på Malmö och Mora, fast båda har 1 match mer spelad än IKO3 poäng skulle vara otroligt viktiga! För Malmö tror jag börjar få igång maskinen och kommer nog att vara det laget som kommer att slåss med IKO om den eftertraktade 7:e platsen.

Karlskoga där emot vill plocka hem 3 pinnar för att utöka avståndet till Djurgården. Kommer det att gå vägen för Karlskoga att behålla 3:dje platsen? Tendensen är att dom brukar tappa poäng i slutet av säsongen och jag vet att oron finns där. Så poängtapp i kvällens match kommer kanske bli början av fallet.

Vad talar för att IKO ska klara av BiK ikväll?

Senaste matchen mot ViK så var det nära, jävligt nära poäng. Ett taggat lag som tack vare ett benskydd gjorde så att vi föll på linjen.

Nu är vi hemma, i våran Borg, med ett stort stöd av både publik och av Blue Front Support! Ett skade fritt lag där IKO åter igen kommer att visa att MOTIVATION slår klass, där varje puck är nått att kriga för!

Jag tror att vi går segrandes ur denna kamp! Jag bettar 5-3 till IKO.

Lägger mitt bet på

Vinst iko

Mål Över 5.5




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Von Johansson - 18 augusti 2013 17:12

Yes då var sista matchen klar, IKO mötte KRIF i platsen om en "3:e plats" om vi ska kalla den det i Roneby Cup som är en Träningscup för er som inte har förståt det. Matchen slutade 2-3 till IKO:s favör och detta var väntat då IKO är det bättre lag...

Av Von Johansson - 18 augusti 2013 11:25

Jaha då drog Ronneby Cup igång igår. IK Oskarshamn öppnade upp med en förlust mot självaste Karlskrona HK. 5-2 blev slutresultatet och då jag läst om matchen på Twitter så gör jag en sammanställning av det jag läst. KHK vann matchen rättvist, men den...

Av Von Johansson - 14 augusti 2013 16:38

Då var det dax igen, GAMEDAY!! HELL YA! Och kvällens motståndare är självaste jojjo laget Rögle som lirar ibland i SHL men som ibland får för sig att lira i den bättre ligan HA ;). Nä ska inte underskatta dessa då dom är ett bra lag, dom har ju lit...

Av Von Johansson - 12 augusti 2013 13:28

Ja precis! Hur fan kan du stå i klacken på matcherna? Den frågan har jag fått ett par gånger samt jag brukar ställa frågan tvärtom. Varför står inte du i klacken?Många i den här kära staden som kallas Oskarshamn brinner verkligen för hockeyn och våra...

Av Von Johansson - 9 augusti 2013 22:23

Jaha då var vi på väg hem efter ett snabbt stopp på MAX i Ljungby. Ett MAX som hade fler flugor än va självaste ko hagen har här i Ljungby. Själva matchen slutade inte till vår favör men heller inte orättvist. Troja sköt hela 44 skott! Så "Helan" ...

Ovido - Quiz & Flashcards