Direktlänk till inlägg 18 mars 2013

J20 kval och lite annat

Av Von Johansson - 18 mars 2013 17:55

Jaha, första gången är ju alltids första gången. Nu suger det i hockey tarmen rejält. Man har varken boxer eller viasatsport så man kan se hockey.
Sitter och nöter NHL 13 på mitt ps3 men hockey tarmen nöjer sig i te med det. Så ikväll beger jag mig ner till Arena Oskarshamn för att se IKO J20 för första gången. IKO J20 spelar för att hålla sig kvar i J20 Elit och dom måste ta minst 1 poäng om jag har förstått allt rätt. Men det ska bli roligt att se kanske en eller flera av framtidens stjärnor, och förhoppningsvis i vårat eget lag.

Kl 19 släpps pucken. Be there and see the action!

En liten tråkig nyhet har nu Kvällsposten avslöjat, inte så förvånat visserligen men, Stefan "riddan" Ridderwall tänker inte förlänga sitt kontrakt med IKO Oskarshamn, ryktena säger att han hamnar i Tyskland nästa säsong. Tråkig nyhet då jag hade hoppats på att han skulle krita på för en ny säsong för IKO men men så är idrotten. Och detta var nog bara första tapper utav många tror jag.

Vi ses ikväll i Arenan där vi nu ska stötta vårat J20 lag!

//VonJohansson

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Von Johansson - 18 augusti 2013 17:12

Yes då var sista matchen klar, IKO mötte KRIF i platsen om en "3:e plats" om vi ska kalla den det i Roneby Cup som är en Träningscup för er som inte har förståt det. Matchen slutade 2-3 till IKO:s favör och detta var väntat då IKO är det bättre lag...

Av Von Johansson - 18 augusti 2013 11:25

Jaha då drog Ronneby Cup igång igår. IK Oskarshamn öppnade upp med en förlust mot självaste Karlskrona HK. 5-2 blev slutresultatet och då jag läst om matchen på Twitter så gör jag en sammanställning av det jag läst. KHK vann matchen rättvist, men den...

Av Von Johansson - 14 augusti 2013 16:38

Då var det dax igen, GAMEDAY!! HELL YA! Och kvällens motståndare är självaste jojjo laget Rögle som lirar ibland i SHL men som ibland får för sig att lira i den bättre ligan HA ;). Nä ska inte underskatta dessa då dom är ett bra lag, dom har ju lit...

Av Von Johansson - 12 augusti 2013 13:28

Ja precis! Hur fan kan du stå i klacken på matcherna? Den frågan har jag fått ett par gånger samt jag brukar ställa frågan tvärtom. Varför står inte du i klacken?Många i den här kära staden som kallas Oskarshamn brinner verkligen för hockeyn och våra...

Av Von Johansson - 9 augusti 2013 22:23

Jaha då var vi på väg hem efter ett snabbt stopp på MAX i Ljungby. Ett MAX som hade fler flugor än va självaste ko hagen har här i Ljungby. Själva matchen slutade inte till vår favör men heller inte orättvist. Troja sköt hela 44 skott! Så "Helan" ...

Ovido - Quiz & Flashcards