Direktlänk till inlägg 14 augusti 2013

IKO-Rögle BK Första Hemma matchen! (Träningsmatch)

Av Von Johansson - 14 augusti 2013 16:38

Då var det dax igen, GAMEDAY!! HELL YA! Och kvällens motståndare är självaste jojjo laget Rögle som lirar ibland i SHL men som ibland får för sig att lira i den bättre ligan HA ;).

Nä ska inte underskatta dessa då dom är ett bra lag, dom har ju lite SHL rutin så dom kanske kan höja tempot lite ikväll. Men nä jag tror inte det.

Rögle som kommer ikväll är rätt skadedrabbat va jag har förstått på deras hemsida Roglebk.se samt familjen Näsa har inte kommit än och ikväll passar dom på att pröva en egen produkt Sebastian Åkesson. Men ändå så hyser jag respekt för dom. Man glömmer ju inte våra plattmatch som vi gjorde sist i Ängelholm då en viss person kallade oss för "Ett Gäng Horor!". Ja som supporter va man ju inte glad efter den förlusten men laget var helt utpumpat.

Rögle ställer upp ikväll med detta lag som det ser ut just nu om inget annat händer.


Mv: Maxwell (Lindskoug)
1: Kunes, Jensen - Liljewall, Tessier, Zaar
2: Lilja, Hansson - Everberg, Johansson, Sylwander
3: Persson, Martinsson - Lilja, Sterner, Lindqvist-Hansen
4: Törnkvist                  - Thorell, Åkesson, Tjärnqvist

Ej uttagna: Panelin-Borg, Berglind, Lindgren (skadad), Norlöv (skadad), M.Nylander (ansluter torsdag), W.Nylander (ansluter till Schweiz).


Men IKO då? Jo dom har ju ett par skador dom också, harinte fått reda på nått nytt ang Djerf, Uoutila eller Ericsson. Och sen fick ju Granlund kliva av i Troja matchen men det var någ ingen fara då inget står på IK hemsida. Var nog bara en rejäl lårkaka. Men sen har det då florerats lite rykten, en back från Frölunda har lånats(Simon Fernholm är 19 år) in för att täcka upp backplatserna då vi har ytterligar skador!? Va i helvet? De ryktas att det kan vara Moyer som nu blivit skadad.

Ja jag vet det är försäsong och det kan vara lite småskavanker här och var men i alla fall? Ser ju inge vidare ut att vi har typ halva backbesättningen skadat innan Premiären? Ja det är bra om dom tar dom åt sidan så det hinner läcka innan säsongen drar igång på riktigt och att våra juniorer får chansen att träda fram. Men jag ser ett orolighetstecken, Måtte jag ha fel.


Nä med så kort träning så tror jag att vi går nog bet på RBK ikväll, tror vi förlorar med 4-2 trots att vi har nog Halvan i målet idag. Men som Räkan säger "En dålig försäsong = Bra Säsong i Serien)


Sen en uppmaning! Kom gärna förbi BFS Monter under läktaren där vi idag har lite folk som står och tar emot anmälningar till bussresan till KGA samt medlemskap!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Von Johansson - 18 augusti 2013 17:12

Yes då var sista matchen klar, IKO mötte KRIF i platsen om en "3:e plats" om vi ska kalla den det i Roneby Cup som är en Träningscup för er som inte har förståt det. Matchen slutade 2-3 till IKO:s favör och detta var väntat då IKO är det bättre lag...

Av Von Johansson - 18 augusti 2013 11:25

Jaha då drog Ronneby Cup igång igår. IK Oskarshamn öppnade upp med en förlust mot självaste Karlskrona HK. 5-2 blev slutresultatet och då jag läst om matchen på Twitter så gör jag en sammanställning av det jag läst. KHK vann matchen rättvist, men den...

Av Von Johansson - 12 augusti 2013 13:28

Ja precis! Hur fan kan du stå i klacken på matcherna? Den frågan har jag fått ett par gånger samt jag brukar ställa frågan tvärtom. Varför står inte du i klacken?Många i den här kära staden som kallas Oskarshamn brinner verkligen för hockeyn och våra...

Av Von Johansson - 9 augusti 2013 22:23

Jaha då var vi på väg hem efter ett snabbt stopp på MAX i Ljungby. Ett MAX som hade fler flugor än va självaste ko hagen har här i Ljungby. Själva matchen slutade inte till vår favör men heller inte orättvist. Troja sköt hela 44 skott! Så "Helan" ...

Av Von Johansson - 9 augusti 2013 08:11

Yes! Idag är det dagen med ett stort YES! IKO gör sin första träningsmatch för säsongen ikväll och motståndarna är självaste Troja-Ljungby. Troja hamnade på en 10e plats förra säsongen och jag har skitsvårt att minnas hur det gick för oss dom gånge...

Ovido - Quiz & Flashcards