Alla inlägg den 8 augusti 2013

Av Von Johansson - 8 augusti 2013 01:46

Då äntligen så är dom första officiella snörena tagna. Bara av att kliva innanför dessa dörrar till Arena Oskarshamn gör att längtan efter säsongen enorm.
Rätt mycket folk kom till ishallen denna dag. Ryktas på Twitter om siffror runt 1000-1200 men jag säger 800 bara för att.
Började kvällen med att dela ut ett litet informationsblad från Blue Front Support ang den kommande premiären borta i Karlskoga där BFS annordnat en buss så att vi hemmasupotrar kan åka för att se vårt kära IKO.
Hoppas att vi blir många då 14-3 (Örebro Hockey:s suppoterförening) tänker komma med ett gäng för att stötta IKO mot "lillebror" som ett tack för förra säsongen.

Dom första intrycken som jag som suppoter upplevde var att spelarna såg ut som att dom hade spelat ihop länge, som ett pojklag som älskar att lira hockey. Ser redan ut som att Fredrik Söderström redan lyckats med att få gruppen till att trivas.
Kan skriva hur mycket som helst om denna ispremiär men jag tror att dom som var där, dom ser fram emot den här säsongen lika mycket som jag.
För fy satan vilken härlig säsong detta kan bli om Jönsson/Söderström/Larsson nu får hela pusslet att funka som ett lag.

Det enda negativa på hela kvällen var att vi blev kallade för "Moore Support" men jag förlåter att då dom endå var verksamma i 10år (osäker på åren) och dom la grunden för det som är idag (tycker jag) men nästa gång vill jag höra Blue Front Support

"Vi vill,och vi Kan"
Blue Front Support

//Jocke "Svinto" Johansson #98

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards