Direktlänk till inlägg 9 augusti 2013

Träningsmatch Troja-Ljungby - IK Oskarshamn 2-1 (1-0 0-0 1-1)

Av Von Johansson - 9 augusti 2013 22:23

Jaha då var vi på väg hem efter ett snabbt stopp på MAX i Ljungby. Ett MAX som hade fler flugor än va självaste ko hagen har här i Ljungby.

Själva matchen slutade inte till vår favör men heller inte orättvist. Troja sköt hela 44 skott! Så "Helan" fick kämpa som satan rent ut sagt och dom 2 målen han släppte förbi sig kunde han inte göra något åt.
Men ska vi vara noga så släppte han in 3 men det "grymma" domar Teamet såg inte att den var inne, men IKO hade tidigt in i matchen en puck inne i mål men som domarna inte såg den heller.

Förövrigt så spelade IKO stundtals riktigt bra, man ser på transatlanterna att dom just nu känner lite på spelet. Levitt var osynlig i det offensiva spelet men gjorde ett bra defensivt jobb. Moyer som jag var lite orolig för var bäst av alla backar.
Sylvegård trummade på och det syns att han spelar för ett kontrakt, orädd och tog fighten!

Ja det ser bra ut, Söderström kommer att fixa ihop det här laget och han kommer att fixa festen den här säsongen också tillsammans med oss i Blue Front Support

Kan gå igenom matchen med alla detaljer men nä. Avslutar med att säga nu vill jag hem till min familj och att Troja vann rättvist! Men vi vet alla att vi kommer ligga högre än dom i serien.

I mitt tycke så blev matchens lirare:

3+ Oscar Sehlstedt
2+ Russ Moyer
1+ Emil Sylvegård

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Von Johansson - 18 augusti 2013 17:12

Yes då var sista matchen klar, IKO mötte KRIF i platsen om en "3:e plats" om vi ska kalla den det i Roneby Cup som är en Träningscup för er som inte har förståt det. Matchen slutade 2-3 till IKO:s favör och detta var väntat då IKO är det bättre lag...

Av Von Johansson - 18 augusti 2013 11:25

Jaha då drog Ronneby Cup igång igår. IK Oskarshamn öppnade upp med en förlust mot självaste Karlskrona HK. 5-2 blev slutresultatet och då jag läst om matchen på Twitter så gör jag en sammanställning av det jag läst. KHK vann matchen rättvist, men den...

Av Von Johansson - 14 augusti 2013 16:38

Då var det dax igen, GAMEDAY!! HELL YA! Och kvällens motståndare är självaste jojjo laget Rögle som lirar ibland i SHL men som ibland får för sig att lira i den bättre ligan HA ;). Nä ska inte underskatta dessa då dom är ett bra lag, dom har ju lit...

Av Von Johansson - 12 augusti 2013 13:28

Ja precis! Hur fan kan du stå i klacken på matcherna? Den frågan har jag fått ett par gånger samt jag brukar ställa frågan tvärtom. Varför står inte du i klacken?Många i den här kära staden som kallas Oskarshamn brinner verkligen för hockeyn och våra...

Av Von Johansson - 9 augusti 2013 08:11

Yes! Idag är det dagen med ett stort YES! IKO gör sin första träningsmatch för säsongen ikväll och motståndarna är självaste Troja-Ljungby. Troja hamnade på en 10e plats förra säsongen och jag har skitsvårt att minnas hur det gick för oss dom gånge...

Ovido - Quiz & Flashcards