Alla inlägg den 5 augusti 2013

Av Von Johansson - 5 augusti 2013 17:52

Utan någon som helst förklaring eller motivering så tror jag att HA slutar så här efter 52 härliga omgångar.

1. Rögle
2. Västerås
3.Södertälje
4. Djurgården
5. Malmö
6. Karlskoga
7. Oskarshamn
8. Karlskrona
9. Timrå
10. Troja
11. Mora
12. Björklöven
13. Asplöven
14. Almtuna

Rögle vinner efter en jämn kamp mellan dem och Västerås.
Djurgården kommer att kämpa sig till en 4dje plats efter jul.
Oskarshamn kommer med nöd och näppe klara sig till PO med bara 1 vinst mer än Karlskrona.
Björklöven kommer att klara sig tack vare sitt otroliga stöd på hemma is.
Asplöven kan skrälla och kanske byta plats med något utav lagen på plats 8-12 då dom är taggade inför sin andra säsong i HA men jag lägger dom på en 12 plats.
Almtuna, laget vi har det så svårt emot tror jag inte klarar sig men dom kommer överleva Negativit kval och vi kommer att få se dom åter i HA säsongen 14/15

Av Von Johansson - 5 augusti 2013 12:59

Härligt att se IKO på is igen! Vilken fart, vilken teknik! Och första hemma matchen är mot HV71.

Ja så såg det ut för min del när jag var på IKO:s is premiär, det blev ingen för mig iår då jag bara skulle vila efter nattskiftet för att orka köra bil till Arena Oskarshamn. Vaknade först runt 12:30 och fick fundera lite om jag drömde eller om jag var i Arenan, men mycket riktigt. Nu när jag har vaknat så inser jag att jag drömde rätt friskt.

Men man har hunnit med både Facebook och Twitter för att s Anna av lite om vad folk tyckte om första passet.
@snackarhockey nämner både fart och teknik i sitt uttalande samt lägger ut en Västeråsare "vi vinner serien i år" och det vet vi ju alla att det skulle vara FANTASTISKT roligt men det finns andra kandidater på den platsen som nog är lite hetare.

Nä dax att kliva upp tvätta av sig för att scana av dagen samt hockey Sverige samt lite NHL.

Avslutar med ett par ord från @andreashauge
TACKLA FÖR FAN!

Av Von Johansson - 5 augusti 2013 08:04

Nu är det äntligen dax! Bloggen ska jag försöka hålla vid liv den här säsongen samt mitt kära IKO går på is idag kl 10:00!

Men innan jag kommer till det så vill jag redan nu säga GRATTIS till alla er Örebro fans! Härligt att ni tog er upp till SHL! Samt får säga grattis till er som håller på LIF, men jag tycker nästan att det var väntat att Leksand skulle klara sig då dom körde över mer eller mindre alla lag i AS.
Det är väldigt längesen jag skrev i bloggen men som jag sa innan så ska jag försöka vara lite bättre denna säsong. Men just nu måste jag vila efter ett härligt pass på bruket för om bara 2 timmar så går dom på is och jag ska vara på plats.

Så mer lär komma under dagen!

Over and out!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards