Direktlänk till inlägg 18 augusti 2013

KRIF Hockey - IK Oskarshamn 2-3 (0-1, 1-1, 1-1) Ronneby Cup

Av Von Johansson - 18 augusti 2013 17:12

Yes då var sista matchen klar, IKO mötte KRIF i platsen om en "3:e plats" om vi ska kalla den det i Roneby Cup som är en Träningscup för er som inte har förståt det.

Matchen slutade 2-3 till IKO:s favör och detta var väntat då IKO är det bättre laget. Noterbart är att Soares var struken denna match. Skadad? Eller struken av säkerhetsskäl det vat jag inte men jag kan tänka mig det då dom inte vill att en av våra större "Stjärnor" ska bli skadade innan seriepremiären den 12sept.

IKO ska ha enligt rapporter fört matchen och varit en klass större men segern satt långt inne. Stog 2-2 i sista perioden innan Morten Poulsen skickar in sitt andra mål i matchen med enbart 2:30 kvar av matchen.


Som statistiken säger så ser det mer ljust ut just nu att det blir halvan i buren i premiären och visst det kan jag köpa, men jag tror att Helan kommer att få bra mycket speltid och jag hoppas att han växer med den uppgiften.

Det som är positivt är det att Morten Poulsen hände dit 3 puckar i den här Cuppen och det är en viktig kugge laget, så det är bra att han har ställt in siktet.


Sen vill jag nog ändra mig lite ang KHK. Tror att dom kan gå jvligt bra dom också iår. SÅ jag tror att fighten kommer att handla om KHK och vårat IKO.


Nu får grabbarna det lite lugnt, nu blir det ingen match förens den 28Aug då vi möter KHK igen fast på hemma is och då ska vi fan visa dom att det inte blir några 5-2 till KHK utan där ska vi vinna. Fast det är rätt bra att vi förlorar för vi vet ju va som brukar ske i serien när vi har haft en sketen försäsong.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Von Johansson - 18 augusti 2013 11:25

Jaha då drog Ronneby Cup igång igår. IK Oskarshamn öppnade upp med en förlust mot självaste Karlskrona HK. 5-2 blev slutresultatet och då jag läst om matchen på Twitter så gör jag en sammanställning av det jag läst. KHK vann matchen rättvist, men den...

Av Von Johansson - 14 augusti 2013 16:38

Då var det dax igen, GAMEDAY!! HELL YA! Och kvällens motståndare är självaste jojjo laget Rögle som lirar ibland i SHL men som ibland får för sig att lira i den bättre ligan HA ;). Nä ska inte underskatta dessa då dom är ett bra lag, dom har ju lit...

Av Von Johansson - 12 augusti 2013 13:28

Ja precis! Hur fan kan du stå i klacken på matcherna? Den frågan har jag fått ett par gånger samt jag brukar ställa frågan tvärtom. Varför står inte du i klacken?Många i den här kära staden som kallas Oskarshamn brinner verkligen för hockeyn och våra...

Av Von Johansson - 9 augusti 2013 22:23

Jaha då var vi på väg hem efter ett snabbt stopp på MAX i Ljungby. Ett MAX som hade fler flugor än va självaste ko hagen har här i Ljungby. Själva matchen slutade inte till vår favör men heller inte orättvist. Troja sköt hela 44 skott! Så "Helan" ...

Av Von Johansson - 9 augusti 2013 08:11

Yes! Idag är det dagen med ett stort YES! IKO gör sin första träningsmatch för säsongen ikväll och motståndarna är självaste Troja-Ljungby. Troja hamnade på en 10e plats förra säsongen och jag har skitsvårt att minnas hur det gick för oss dom gånge...

Ovido - Quiz & Flashcards