Alla inlägg den 18 augusti 2013

Av Von Johansson - 18 augusti 2013 17:12

Yes då var sista matchen klar, IKO mötte KRIF i platsen om en "3:e plats" om vi ska kalla den det i Roneby Cup som är en Träningscup för er som inte har förståt det.

Matchen slutade 2-3 till IKO:s favör och detta var väntat då IKO är det bättre laget. Noterbart är att Soares var struken denna match. Skadad? Eller struken av säkerhetsskäl det vat jag inte men jag kan tänka mig det då dom inte vill att en av våra större "Stjärnor" ska bli skadade innan seriepremiären den 12sept.

IKO ska ha enligt rapporter fört matchen och varit en klass större men segern satt långt inne. Stog 2-2 i sista perioden innan Morten Poulsen skickar in sitt andra mål i matchen med enbart 2:30 kvar av matchen.


Som statistiken säger så ser det mer ljust ut just nu att det blir halvan i buren i premiären och visst det kan jag köpa, men jag tror att Helan kommer att få bra mycket speltid och jag hoppas att han växer med den uppgiften.

Det som är positivt är det att Morten Poulsen hände dit 3 puckar i den här Cuppen och det är en viktig kugge laget, så det är bra att han har ställt in siktet.


Sen vill jag nog ändra mig lite ang KHK. Tror att dom kan gå jvligt bra dom också iår. SÅ jag tror att fighten kommer att handla om KHK och vårat IKO.


Nu får grabbarna det lite lugnt, nu blir det ingen match förens den 28Aug då vi möter KHK igen fast på hemma is och då ska vi fan visa dom att det inte blir några 5-2 till KHK utan där ska vi vinna. Fast det är rätt bra att vi förlorar för vi vet ju va som brukar ske i serien när vi har haft en sketen försäsong.


Av Von Johansson - 18 augusti 2013 11:25

Jaha då drog Ronneby Cup igång igår. IK Oskarshamn öppnade upp med en förlust mot självaste Karlskrona HK. 5-2 blev slutresultatet och då jag läst om matchen på Twitter så gör jag en sammanställning av det jag läst.
KHK vann matchen rättvist, men den här jävla domarnivån som dom har satte rent ut sagt pissdålig! Ska vi ha den här nivån så kommer varje match suga Hästballe på ren jävla bonsvenska. Så mycket utvisningar det har varit redan i dessa träningsmatcher är horribla! Ja jag är sur över nivån då dom randiga på isen har blivit hockeymördare.

Åter till själva matchen, KHK vann rättvist då IKO såg väldig lama ut. Tafatta, men jag tror Söderström testar allt och analyserar kjedjorna samt spelarna så jag är inte orolig då resultatet inte är på nått sätt avgörande. Vi vet att vi slår dom i serien! Eller jag ska inte vara så kaxig då jag tror att KHK blir nog vassare än vad jag har rankat dom.
Har ingen bra statistik från matchen så den får ni hitta någon annan stans.
Det värsta av allt var att både Soares och Moyer klev av och kan vara skadade! Kuken rent ut sagt!
Fick en rapport sent igår av Räkan som säger att Soares ska vara ok och ska spela idag mot KRIF. Moyer däremot är fortfarande oklart.

Blue Front Support drog upp årets första banderoll med den självklara inriktningen mot KHK inkilnings skandal. "EFTERFEST KHK?" Fått en del kommentarer som att det var omoget men hallå? Ska man bara hylla och gulla? Nä vi är trots en supportergrupp och sånt här tillhör! Så trivs man inte med att nä då tycker jag att man ska engagera sig mer och komma med andra förslag istället för att gnälla!

Jag ger BFS TIFO grupp 5av5 Toast!

Snart är det nedsläpp igen, IKO mot KRIF och dom ska vi bara slå!
Kl 13:00 så en inlägg kan komma inom kort

[Bild]

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards