Alla inlägg den 8 mars 2013

Av Von Johansson - 8 mars 2013 10:00

Då var det match igen! Motståndet är Örebro. Ett skade drabbat Örebro som varken har Aulin eller Yetman med sig i laget har endå klarat sig bra i Play Off. 1 poäng mot Djurgården och 3 starka pinnar i värmlandsderbyt mot Karlskoga.
Ett Örebro som jag tror har siktet inställt på att ta sig till kvalserien, i alla fall om man läser på Twitter vad spelarna skriver, och dom har kapasiteten att slå dom flesta lagen i kvalserien.
Ett dubbelmöte har vi att se fram emot. Först borta sen hemma.
IK Oskarshamn kommer närmast från en förlust mot Djurgården med 6-3 men Oskarshamn var riktigt offensiva vilket är roligt att se men det defensiva var under all kritik. Evan McGrath var skadad mot DiF men enligt ikoskarshamn.se så ska alla spelare vara tillgängliga.
Oskarshamn har för övrigt tagit 7 av 12 poäng mot Örebro i grundserien vilket jag anser är en bra prestation.

Hur kommer dessa matcher att gå?
En intensiv Play Off serie kommer nog att ta ut sin rätt på Lördag tror jag. Långa resor och tufft matchande av spelarna. Så ikväll hoppas jag att vi tar 3 pinnar men tror tyvärr tror jag att vi faller hemma.

Idag kom också nyheten att domaren Ulf Rådbjer lägger av. En Epok går i graven säger vissa, visst han var en av mina favoriter under 2000-talets början men nu är det på tiden att han lägger av. Jag tyckte på den tiden att han höll en hög och bra nivå, det var roliga matcher att titta på men nu...alla matcher jag har sett han i Allsvenskan så tycker jag att han har varit ojämn, lustiga beslut samt jag tycker att han tyvärr tar bortalagets parti. Så ja, trots sina 7 guldpipor så tycker jag att det är på tiden att du Ulf lägger pipan på hyllan och anslut dig till oss supportrar istället och njut av hockeyn som vi båda älskar.

Kör lite betting också.
Satsar en slant på hur många mål som kommer att göras. 2 lag som satsar allt. Båda lagen har öst in mål så jag lägger min bet på Över/Under spelet. Över 5.5 mål.

Slutresultatet blir
Vinst Oskarshamn med 4-2

//Von Johansson "supporter #98"

Ovido - Quiz & Flashcards